M. BirznieceMēs pārāk maz savos novados ieklausāmies novadnieku ideālismā. Kur viņi tiekušies, kā panākuši, ko viņi sasnieguši, ko varētu mums teikt. Kāpēc šodienas laikabiedriem nekādā veidā necenšas uzrādīt pagastos tur bijušo ideju cilvēku un lielas enerģijas nesēju censoņu devumu savai vietai un cilvēkiem? Kā tas celtu pašapziņu un vietējo dzīvesspēju! („Leišmalīte”, 227./228.lpp.)

Šie man tuvā dzejnieka Imanta Ziedoņa vārdi mani rosināja vākt un apkopot materiālus aizputnieku un novadnieku biogrāfiskajai vārdnīcai.

Mazs bij tēva novadiņ(i)s… Jā, 2009. gadā radītais Aizputes novads ir mazāks par kādreizējo Aizputes rajonu un vēl jo vairāk par Aizputes apriņķi. Tikai nieka 640,2 km2, kuros ietilpst Aizputes pilsēta un pieci pagasti – Aizputes, Cīravas, Lažas., Kalvenes un Kazdangas. Bet – mūsu tautai ir arī sakāmais: Nevis vieta grezno cilvēku, bet cilvēks vietu. Turpat trīs gadus vācot materiālus vārdnīcai, esmu par to atkal un atkal varējusi pārliecināties. Kādi lieliski cilvēki dzīvojuši un dzīvo mūsu novadā! Cik plašs interešu loks! Kāds devums savai tautai un dzimtenei! Te mēs atradīsim visdažādāko profesiju pārstāvjus visdažādākajās jomās, ar visdažādākajām interesēm un paveikto.

Protams, kā jebkura vārdnīca vai enciklopēdija, arī šī nav pilnīga un neaptver visus, par kuriem varētu un vajadzētu stāstīt. Ne jau visi apzināti. Ir bijuši arī tādi, kas nav vēlējušies par sevi ziņas sniegt. Vārdnīcā atrodami 688 šķirkļi (sievietēm aiz vārda minēts pirmslaulības uzvārds). Šķirkļa beigās saīsināti norādīts uz avotu, no kura ziņas ņemtas.

Vissirsnīgākais paldies visiem, kas sekmējuši šī darba tapšanu.

 

devider

ŠULCS Bruno – inženieris-mehāniķis, ekstrēmu veloprojektu īstenotājs, publicists.

Dzimis 1962.29.04. A i z p u t ē. Absolvējis A i z p u t e s vidusskolu (1980), Rīgas Politehniskā institūta (RPI) Mehānikas un mašīnbūves fak. (1985). Inženieris – mehāniķis.

Strādājis rūpnīcā VEF par inženieri konstruktoru (1985 – 89), pēc tam īsu brīdi instruktors VEF Ugunsdzēsības apsardzes vienībā un a/s Latvijas Finieris. Piedalījies starptautiskās zaļo organizācijas EYFA organizētajā velobraucienā Ecotopia biketour 1991 apkārt Baltijas jūrai, kas kļuva par pagrieziena punktu viņa turpmākajā dzīvē, saistītai ar ekstrēmiem veloprojektiem.

Pirmais projekts (No Eiropas ziemeļiem līdz Āfrikas dienvidiem) palika nerealizēts līdzekļu trūkuma dēļ. 1995 tika veikts velo kāpiens Eiropas augstākajā kalnā Elbrusā (Kaukazā, Krievijā). Neveiksmīgi. Nākamajā – 1996 – izdevās velokāpiens Elbrusa Austrumu virsotnē (5621 m), taču lejupceļš no Rietumu virsotnes (5642 m) bija traģisk (galvaskausa lūzums, operācija).

Sekojošais projekts – Uzbrauciens pasaules augstākajā kalnā Maunakea un nobrauciens no tā (kalna augstums 10200 m). Līdzekļu trūkuma dēļ nerealizēts.

2001 mēģināja Ķīnā Muztagata kalnā veikt augstāko braucienu ar divriteni pasaulē. Neveiksmīgi. Veiksmīgi nebija arī mēģinājumi 2002, 2003, 2005. Savā piektajā mēģinājumā Muztagata kalnā (2008), startējot no virsotnes (7546 m), veica augstāko braucienu ar divriteni pasaulē (Faktu rakstiski apliecinājusi Ķīnas Sindzjanas kalnā kāpēju asociācija - CXMA -,kā arī divi pasaulē populāri alpīnistu klubi – no Eiropas un ASV.

Autors grāmatām: Uzdrīkstēšanās Būt Pašam Sev (2000), Nezināmā Ķīna (2005), Turpināt būt pašam sev. Velokāpiens Muztagatā (2012).

Par saviem ceļojumiem sācis veidot filmas un organizēt lekcijas, kurās filmas demonstrē. Auditorija galvenokārt skolas un interešu klubi. Filmas: Karavānu pēdās (2005), Ēģiptes skices (2007), Ar Elbrusu sirdī (2007), Ciemos pie pandām (2010), Kāpiens pēc Sapņa (2011), Helibordings. Latviešu desants Kamčatkā (2012), Black Pepper Story (2013), Melnā pipara ceļš (tapšanas stadijā 2014).

Ģimenē aug meita (dzimusi 2010). Dzīvesbiedre Dr.philol. Linda Kusiņa.

Vadmotīvs dzīvē: Izzini sevi un uzdrīksties būt tas, kas tu patiesībā esi un Ja tev kļūst skaidrs, ka savu mērķi nevari sasniegt, nemaini šo mērķi, bet gan savas darbības plānu. (Konfūcijs).   &

devider

S - alfabēts